Sprawozdanie z marcowego posiedzenia Warszawskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego
Głównymi tematami poruszonymi podczas XII posiedzenia Warszawskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego (WRP), które odbyło się 14 marca 2012 roku, były zmiany w regulaminie działalności WRP oraz w uchwale nr LXXXIX/2653/2010 Rady m.st. Warszawy z dnia 9 września 2010 roku w sprawie szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi oraz innymi uprawnionymi podmiotami.
Głównymi tematami poruszonymi podczas XII posiedzenia Warszawskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego (WRP), które odbyło się 14 marca 2012 roku, były zmiany w regulaminie działalności WRP oraz w uchwale nr LXXXIX/2653/2010 Rady m.st. Warszawy z dnia 9 września 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji (z późn. zm.).
W przyjętym nowym regulaminie działalności WRP, w stosunku do dokumentu dotychczas obowiązującego, wprowadzono nowe zapisy dotyczące trybu opiniowania dokumentów przez WRP. Wynika z nich, że najlepszym terminem na przedłożenie przez biuro Urzędu m.st. Warszawy dokumentów do zaopiniowania jest czas pomiędzy uzyskaniem akceptacji Biura Prawnego Urzędu m.st. Warszawy, a skierowaniem projektu dokumentu do Skarbnika m.st. Warszawy. Do takiego projektu dokumentu biuro Urzędu m.st. Warszawy zobowiązane jest załączyć informację o udziale komisji dialogu społecznego w pracach nad dokumentem, a także pisemne opinie tych komisji, jeśli zostały one sporządzone. Przedstawiciele komisji zapraszani są również przez biuro Urzędu m.st. Warszawy na posiedzenie WRP, na którym będzie opiniowany dany dokument.
Dyskusja dotycząca zmian w uchwale ws. konsultacji była niezwykle ożywiona. Próbowano rozsztrzygnąć, kiedy sprawozdanie z konsultacji powinno być upubliczniane - od razu po zakończeniu konsultacji, na którymś etapie tworzenia dokumentu, czy też po przyjęciu uchwały przez Radę m.st. Warszawy. Ostatecznie zdecydowano, że sprawozdanie powinno być niezwłocznie upubliczniane, ale nie później niż przed skierowaniem projektu dokumentu do Rady m.st. Warszawy.