Fundusze - ngo.pl

Przeglądarka Internet Explorer, której używasz, uniemożliwia skorzystanie z większości funkcji portalu ngo.pl. Aby mieć dostęp do wszystkich funkcji portalu ngo.pl, zmień przeglądarkę na inną (np. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Edge).

Masz kłopot z przygotowaniem sprawozdania finansowego? Tu znajdziesz instrukcję i przykład. Zobacz >

Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.
Prośba o wpłatę darowizny na Twój portal ngo.pl prowadzony przez Stowarzyszenie Klon/Jawor.

Pięć organizacji wspierających dzieci i młodzież otrzyma granty od IKEA

Reklama
Nabór od 05.02.2018 do 05.03.2018 23:59
Brak danych kontaktowych
Łączny budżet nieznany
Procent dofinansowania nieznany
Kwota dofinansowania nieznana
IKEA rozstrzygnęła konkurs grantowy “Zabawa to poważna sprawa” kierowany do polskich placówek, które na co dzień pomagają dzieciom i młodzieży, znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej. Każda z wybranych organizacji otrzyma granty w wysokości od 20 do 50 tys. złotych na realizację zgłoszonego programu.

Konkurs grantowy IKEA w Polsce to część międzynarodowej kampanii społecznej „Zabawa to poważna sprawa”, której celem jest pomoc dzieciom w zagrożonych wykluczeniem społecznościach na całym świecie. Adresatami krajowego konkursu były organizacje pozarządowe i inne podmioty, które realizują działania mające na celu wsparcie rozwoju emocjonalnego, intelektualnego oraz aktywności dzieci i młodzieży w Polsce. Do konkursu, przeprowadzonego w okresie od listopada do połowy grudnia 2017 roku, wpłynęło 137 zgłoszeń projektowych. Wyboru zwycięzców dokonała komisja konkursowa, w skład której weszli pracownicy IKEA, przedstawiciele rożnych działów organizacji.

Nasza Komisja konkursowa stanęła przed bardzo trudnym zadaniem oceny zgłoszonych projektów, tym trudniejszym, że większość zgłoszeń przygotowana została na niezwykle wysokim poziomie. To nasi pracownicy zdecydowali o tym, które projekty wyróżnić, by w sposób mądry, kreatywny i przede wszystkim skuteczny pomóc dzieciom i młodzieży. - mówi Katarzyna Dulko-Gaszyna, Kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail. – Tak duże zainteresowanie konkursem uświadomiło nam, jak dużo zostało jeszcze do zrobienia w naszym kraju w tym obszarze oraz jak wiele młodych osób wymaga przemyślanego i systematycznego wsparcia.

Ubóstwo, czyli główna przyczyna wykluczenia społecznego, dotyczy ponad 18% dzieci i młodzieży w Polsce (dane GUS 2016). Jednocześnie z roku na rok ubywa wartościowych placówek udzielających im skutecznego wsparcia. Tylko 9% dzieci, które powinno korzystać z pomocy świetlic środowiskowych, ma do nich dostęp[1].

IKEA dostrzegła tę potrzebę i zorganizowała konkurs, aby wspomóc polskie ośrodki wsparcia dla dzieci i młodzieży. Łączna kwota nagrody dla pięciu organizacji, które zaproponowały najciekawsze programy rozwoju i wsparcia, to 148 500 zł. Jest to jednocześnie całkowity dochód ze sprzedaży wyjątkowej kolekcji zabawek SAGOSKATT 2017, która zaprojektowana została przez dzieci, w tym 9-letniego Huberta z Polski (więcej informacji na temat kolekcji można znaleźć pod adresem: https://ikea.prowly.com/22863-zabawka-zaprojektowana-przez-9-letniego-huberta-z-polski-w-nowej-kolekcji-ikea-sagoskatt-2017).

Laureaci konkursu „Zabawa to poważna sprawa”

Fundacja dla Wolności na program Przystanek „Świetlica”. Warszawa, woj. mazowieckie.

„Przystanek Świetlica” daje dzieciom i młodzieży pochodzącym z rejonów, na których toczą się konflikty zbrojne, szansę na uczestnictwo w normalnym życiu poprzez naukę języka polskiego, wsparcie w integracji z nowym otoczeniem oraz pomoc w radzeniu sobie z emocjami wynikającymi z traumatycznej przeszłości.

Fundacja Akademia Sportu Pro-Am na program „Mamo! Idę na boisko”. Warszawa, woj. mazowieckie

Program opiera się na zaangażowaniu dzieci i młodzieży w zajęcia sportowe, aby w ten sposób dać im szansę rozwoju zainteresowań, wzmocnić w nich poczucie własnej wartości i ułatwić integrację z rówieśnikami. Beneficjentami programu będzie 90 dzieci w wieku 4-17 lat.

CENTRUM WĘDKA prowadzone przez Stowarzyszenie Dzieciom i Młodzieży WĘDKA im. Każdego Człowieka na program „IKEA dzieciom w Wędce”. Toruń, woj. kujawsko-pomorskie.

„IKEA dzieciom w Wędce” to projekt nastawiony na naukę samodzielności, zaradności i rozwój kreatywności poprzez zajęcia i pracę w grupie, zgodnie z filozofią wspierania dzieci w samodzielnym rozwoju. Program obejmie 60 dzieci w wieku 8-16 lat.

Stowarzyszenia Pedagogów Społecznych RIPOSTA na program „Pozytywni na START!”. Poznań, woj. wielkopolskie.

„Pozytywni na START” rozszerza dotychczasową ofertę placówki dla młodzieży o aspekt przeciwdziałania uzależnieniom poprzez oferowanie podopiecznym ciekawych sposobów spędzania wolnego czasu, pozwalających na rozwój umiejętności i zainteresowań. Beneficjentami programu będzie 20 osób w wieku 14-18 lat.

„CAM – Centrum Animacji Młodzieży” prowadzone przez Stowarzyszenie Centrum Animacji Młodzieży na program „Nie jestem obojętny – pomagam umiejętnie”. Goleniów, woj. zachodniopomorskie.

Pogram opiera się na założeniu, że adresaci programu nie są biernymi beneficjentami pomocy, tylko sami uczą się pomagać – opiekując się zwierzętami i angażując się w lokalne akcje ekologiczne. Projekt obejmie 50 młodych osób.

Zaangażowanie IKEA na rzecz dzieci i młodzieży

Zabawa jest niezbędna dla dobrego samopoczucia i prawidłowego rozwoju każdego dziecka, jednak wiele dzieci na całym świecie nie ma zapewnionych odpowiednich warunków do tego, by móc bawić się bezpiecznie i beztrosko IKEA od lat angażuje się w pomoc dzieciom i młodzieży na całym świecie poprzez IKEA Foundation, międzynarodową organizację charytatywną (www.ikeafoundation.org). Przez cały okres swojej działalności IKEA Foundation przekazała dotychczas 45 milionów euro na strategiczne i długoterminowe projekty wspierające rozwój dzieci, realizowane przez sześć organizacji partnerskich na świecie: UNICEF, War Child, Room to Read, Handicap International, Special Olympics i Save The Children.

 

[1] NIK o funkcjonowaniu placówek , 2017, https://www.nik.gov.pl/plik/id,14293,vp,16744.pdf

Źródło: inf. nadesłana
Reklama