Przejdź do treści głównej

Studia podyplomowe: Teoria integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi

autor(ka): Beata Kowalewska
2017-08-02, 09:22
Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości oraz Wyższa Szkoła Mazowiecka w Warszawie zaprasza na studia podyplomowe "Teoria integracji sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi", które rozpoczną się w październiku 2017 r. w Warszawie. Studia są płatne. Szczegółowe informacje dostępne na stronie http://www.cwro.edu.pl.

OPIS STUDIÓW:

Studia te objęte są honorowym patronatem Violet Maas międzynarodowego nauczyciela (OTR, FAOTA, członka Amerykańskiego Towarzystwa Terapii Zajęciowej pierwszej studentki dr. A.Jean Ayres - twórczyni teorii integracji zmysłowej Sensory Integration). Studenci zdobywają solidne podstawy teoretyczne z psychologii klinicznej, psychologii rozwoju, neuropsychologii, neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Studia przygotowują do samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej oraz prowadzenia pełnej diagnozy i terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej.

DLA KOGO?

Studia przeznaczone sa dla absolwentów studiów magisterskich z kwalifikacjami pedagogicznymi (pedagogów, pedagogów specjalnych) oraz psychologów, lekarzy, fizjoterapeutów i logopedów, absolwentów studiów magisterskich z zakresu rehabilitacji, fizjoterapii, pielęgniarstwa; posiadających minimum roczne doświadczenie w pracy z młodszymi dziećmi.

CERTYFIKATY:

Absolwenci uzyskują pełne kwalifikacje do prowadzenia obserwacji klinicznej, diagnozy i terapii metodą integracji sensorycznej oraz do prowadzenia zajęć wspomagających rozwój dzieci i młodzieży z dysfunkcjami rozwojowymi.

Absolwenci otrzymują certyfikat terapeuty integracji sensorycznej oraz świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wydziału Nauk Medycznych Wyższej Szkoły Mazowieckiej.

Ramowy program obejmuje: wybrane zagadnienia z psychologii rozwoju, psychologię kliniczną dziecka, wprowadzenie do neuropsychologii, psychologiczne problemy rodziców dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi - warsztat, wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej, funkcjonowanie OUN ze szczególnym uwzględnieniem centrów SI, bazowe systemy sensoryczne i ich wpływ na funcjonowanie człowieka, kliniczna obserwacja zaburzeń procesów integracji sensorycznej, diagnoza zaburzeń - testy SI, terapia: Johansena, Neuroflow, Tomatisa, Vojty, neurorozwojowe metody, ortoptyka, terapia dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi - bloki wykładów i ćwiczeń (autyzm, zespół Aspergera, ADHD, dysleksja, zespół Downa, zaburzenia rozwoju mowy, upośledzenie umysłowe, kruchość chromosomu X, mózgowe porażenie dziecięce), terapia ręki, SI, wprowadzenie do fizjoterapii praktycznej.

Studenci uczą się diagnozy i terapii w małych grupach z udziałem psychologa i fizjoterapeuty.

ORGANIZACJA:

Studia podyplomowe trwają cztery semestry (350h dydaktycznych, w tym ponad 200h ćwiczeń i zajęć praktycznych) i są realizowane w systemie comiesięcznych zjazdów: (piątek: 16.00-19.30, sobota, niedziela: 9.00-18.00).

Koszt studiów - 2.000 zł za semestr oraz jednorazowo 400 zł wpisowe

KONTAKT:

tel. 22 847 95 42

tel./fax 22 847 95 41

Warszawa ul. Woronicza 15 lok. 100 (przy stacji metra Wierzbno) adres email:

 

 


Redakcja portalu www.ngo.pl nie odpowiada za treść zaproszeń.

Miejsce: Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
Data wydarzenia: od 2017-10-01 do 2019-09-30
Organizator:

Placówka Kształcenia Ustawicznego Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości

Adres:

Woronicza 15 lok. 100, 02-625 Warszawa, woj. mazowieckie

Tel.:

228479542

Faks:

228479541

E-mail:

cwro@cwro.edu.pl

Www:

http://www.cwro.edu.pl 

Uwaga! Przedruk, kopiowanie, skracanie, wykorzystanie tekstów (lub ich fragmentów) publikowanych w portalu www.ngo.pl w innych mediach lub w innych serwisach internetowych wymaga zgody Redakcji portalu!
Wyraź opinię 0 0

Skomentuj

KOMENTARZE

Nie ma żadnych komentarzy

Redakcja www.ngo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

  • edukacja i wychowanie
  • integracja społeczna
  • oświata